Säkerhet

Skydda det viktiga från förlust och bli av med skadlig programvara.

Lås och kedja på tangentbord

Skydda dig från skadlig programvara

Skadlig programvara har blivit allt vanligare. Ibland händer det att brandväggen eller säkerhetsprogrammet inte räcker till för att helt skydda en dator.

Skadlig programvara har många former. Vissa är bara irriterande medan andra är mycket mer allvarliga och kan orsaka stor skada.

Vissa typer av skadlig programvara är speciellt utformade för att orsaka skador på dina datorer genom att gömma sig i program, radera filer och till och med radera hårddiskar på ett ögonblick.

Andra typer av skadlig programvara kan orsaka så pass mycket nätverkstrafik att det blir omöjligt att använda nätverket som vanligt.

Om du misstänker att din dator har blivit infekterad kan vår IT-support hjälpa dig att få bort den skadliga programvaran från datorn och även hjälpa dig öka ditt skydd från framtida hot.

Person överraskad framför dator

Hur vet man?

Skadlig programvara kan inte bara påverka en viss dator, de kan också orsaka skada på ditt nätverk och andra anslutna enheter.

Oavsett vilken form den skadliga programvaran tar är slutresultatet ofta detsamma: ett allvarligt avbrott för dig och potentiell förlust av viktiga filer och funktioner.

Din dator kan vara infekterad om du känner igen något eller några av nedan symptom:

  • - Datorn arbetar långsamt eller beter sig konstigt.
  • - Filer som försvinner eller att datorn ofta kraschar.
  • - Oväntade meddelanden.
  • - Program som startar automatiskt eller inte fungerar normalt.
  • - Popup-annonser som dyker upp på skärmen.
  • - Mail som du inte skickat finns någon annans inkorg.
  • - Program och verktyg svarar inte.
Person utomhus

Dina filer i molnet

Säkerhetskopiering till molnet.

Säkerhetskopiering till molnen sparar dina kopior på en säker server på internet, som du kan nå när som helst, var som helt så länge du har en anslutning till internet.

Dina filer nära dig

Säkerhetskopiering lokalt.

Lokal säkerhetskopiering till en hårddisk ansluten till datorn och som regelbundet säkerhetskopierar viktiga dokument och filer.

Hand som sträcks ut

Varför DataRise?

DataRise lyssnar först - och presenterar lösningen sen. Ingen känner till problem bättre än du själv.

DataRise arbetar med dig för att lösa dina problem och håller dig delaktig i processen.

DataRise ger dig den mest kostnadseffektiva lösningen på ditt problem. En budget eller plånbok är trots allt inte oändlig.

Kundnöjdhet

På DataRise är vi fast beslutna med att du ska vara helt nöjd med våra tjänster.  Om du inte är 100% nöjd, gör vi vad som krävs för att du ska bli det.

Garanti

DataRise ger alltid 30 dagars garanti på utfört arbete.

Pris

DataRise tror på modern datorservice och IT support tillgänglig för alla. Därför tar DataRise aldrig betalt för uppgraderingar, hårdvara och lösningar som inte är 100% nödvändiga för att lösa ditt problem.
Reparation verkstad

Verkstad

DataRise hämtar till verkstaden, utför datorservice och IT support, och lämnar tillbaka din enhet när den är klar.

Plats ikon

På plats

DataRise hjälper dig med datorservice och IT-support på plats.

Ikon distanssupport

Distans

Få hjälp med IT support över internet och telefon.

Hur fungerar det?

För DataRise är det viktigt att du får hjälp så snabbt och enkelt som möjligt.

1

Boka

Kontakta DataRise via telefon eller mail för att beskriva problemet och boka en tid.
2

Få hjälp

DataRise hjälper dig vid den bokade tiden.

Med reservation för komponentbeställningar.
3

Kom igång

Problemet är löst och du är en nöjd kund.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Om DataRise

DataRise hjälper dig som privatperson eller mindre företag med modern datorservice och  IT-support till bra priser.

Följ DataRise
Kontakt